Подробности
Умален модел на автомобил, изработен от метал /Die-cast/ в мащаб 1:18, произведен от CMC .
Моделът е точно умалено копие на реалния автомобил, подходящо за колекционери. Ръчно изработен.
Състав: метал и пластмаса
Ferrari 250 GTO (Gran Turismo Omologato) произлиза от серията 250 GT като състезателна кола в категорията Gran Turismo. Това е състезателен автомобил, разрешен за движение по пътищата, който позволява на пилотите да пътуват сами до своите състезания. Основата за 250 GTO е моделът Ferrari 250 GT Berlinetta SWB. 250 означава работен обем в кубични сантиметри на цилиндър. Ferrari представя автомобила за първи път на годишната пресконференция през януари 1962 г. в Маранело.
Разработката на GTO е извършена от Джото Базарини,а производството се поема от компанията Скалиети. Това, което беше ново в сравнение с 250 GT Berlinetta “SWB” беше изцяло преработената предна част. Задните калници станаха по-широки и по-дълги, както и задната част като цяло. За разлика от първия прототип, всички по-късни екземпляри получиха занитен заден спойлер, което беше аеродинамична иновация по това време. Толкова много усилия никога не са били влагани в аеродинамиката на състезателна кола GT.
Задната твърда ос на 250 GT Berlinetta „SWB“ беше запазена, но монтирана на успоредни носачи и Watt връзка вместо листови пружини. Доказаният Tipo 168/62 3.0 L V12 от 250 Testa Rossa беше пренесен и в този дизайн. Интериорът на 250 GTO е изключително спартански – резултат от ниското му тегло, което, в съчетание с мощност от почти 300 к.с. и ниско въздушно съпротивление, прави GTO способен да развива до 280 км/ч.
Отличията за 250 GTO бяха меко казано впечатляващи- победи в 12-те часа на Себринг, Тарга-Флорио, 1000 км на Спа-Франкоршамп и в Льо Ман, където състезателите завършиха втори през 1962 и 1963 г. и спечелиха класирането GT.
Шаси №3757 е доставено на Жак Суотърс, основател на Ecurie Francorchamps през юни 1962 г. То участва в 24-те часа на Льо Ман като кола №22 едно седмица по-късно с “Beurlys” и “Eldé” зад волана с италиански регистрационен номер EE 02112. Белгийските втори пилоти използваха псевдоними в състезанието-Жан Блатон, индустриалец и джаз музикант, състезаващ се още като “Beurlys” и с Леон Дерние, състезаващ се още като “Eldé”. Те пилотираха шаси №3757 до второ и трето място в клас GT. В безброй други състезания, големи или малки, шаси 3757 имаше тенденция да финишира в най-горните класации, включително отлично трето място през септември ’62 на Tour de France.
След няколко смени на собствеността, автомобилът е закупен от барабаниста на Pink Floyd Ник Мейсън от 1978 г.
Описание на умаления модел:
- Ръчно изработен метален модел с конфигурация с ляв волан, изграден от 1838 единични части
- Автентично пресъздаване на автомобила победител на състезанието 1000 км на Париж през 1962
- Функционален капак на двигателя, оборудван с носеща щанга, ключалки за бързо освобождаване и закопчаване с кожен колан
- Функционални врати с плъзгащи се прозорци
- Капакът на багажника има опорен прът и се отваря, за да разкрие резервното колело
- Заден резервоар за гориво с отварящ се капак
- Перфектно окабелени колела с джанта от лека сплав и подвижни централни заключващи гайки Borrani (със странично зависими дясна и лява резба)
- Изключително детайлен 12-цилиндров V-образен двигател, снабден с всички агрегати, тръби и кабели
- Прецизна реплика на интериора, с предпазна клетка и предпазни колани
- Седалки, тапицирани с текстилни калъфи и с кожени гарнитури
- Добре интегрирано табло за управление с пълен набор от инструменти и контроли
- Сложно изработена ходова част, предно и задно окачване, резервоар за масло и гориво (всички направени от неръждаема стомана) и ауспух в състезателен стил на изпускателната система
- Разглобяема долна плоча от неръждаема стомана
Особеност: Капацитетът на трите въздухозаборника над радиаторната решетка са подвижни и затварящи се.
Технически данни на оригиналния автомобил:
- Шаси №3987
- Двуместно купе (Berlinetta) от алуминий
- 12-цилиндров V-образен двигател с 60° ъгъл на цилиндър
- Диаметър на отвора x ход: 73 x 58,8 mm
- Изместване: 2953 cm³
- Максимална мощност: 300 к.с. при 7500 об/мин
- Максимална скорост: Прибл. 280 км/ч
- Смазване със сух картер
- Спирачки: Дискови спирачки отпред/отзад
- Междуосие: 2400 mm
- Ширина отпред/отзад: 1354 (1351) / 1350 (1346) mm
- Дължина на автомобила: 4325 mm
- Ширина на автомобила: 1600 mm
- Височина на автомобила: 1210 mm
- Период на производство: 1962-1964
- Произведено количество: 36 коли
Допълнителна информация
Каталожен № | M-253 |
---|---|
Каталожен № на производител | M-253 |
Наличност | ПРОМОЦИЯ - Наличен |
Цвят | Не |
Мащаб | 1:18 |
Производител | CMC |
Марка | FERRARI |
Серия | Не |
EAN | Не |
Състав | Метал и пластмаса |
Епоха | Класически автомобили (1960-1972) |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте