Подробности
1:35 Товарни камиони на Вермахта (Wehrmacht Maultiers)
В плановете си за провеждане на светкавична война командването на Вермахта добре разбираше ролята на превозните средства. Надеждно осигуряване на мобилността на бойните части, доставка на военни товари, боеприпаси, транспортиране на персонал, оръжие и други задачи бяха възложени на камиони. Въпреки това, с настъпването на есента на 1941 г., в офроуд условията на Източния фронт, хиляди коли на Вермахта започват да засядат в мокра почва и сняг. Беше решено да се поставят част от камионите вместо верижната количка на задния мост. Това беше направено като част от ‘Maultier’ (Муле) програма – създаването на полуколесен товарен транспорт за нуждите на Вермахта. През 1942 г. германската индустрия започва да произвежда полуверижни автомобили, базирани на тритонни камиони, сред които са KHD S3000/SS M на Klöckner-Humboldt-Deutz (на шасито KHD S3000) и Ford V3000S/SS M ( на шасито на Ford V30).
Произвежданият от KHD Maultier получи военния индекс Sd.Kfz.3c, а версията на Ford получи Sd.Kfz.3b., а Ford – Sd.Kfz.3b. Машините бяха универсални и имаха отлична проходимост, транспортираха персонал и товари извън пътя, теглени оръдия, с автоматични оръдия, монтирани в тялото, се използваха като зенитни самоходни оръдия и могат да се използват варианти със затворено тяло като армейски линейки. От 1943 г. на камионите на Вермахта започват да се инсталират опростени кабини (“Einheitsfahrerhaus”), което се прави с цел да се опрости производството.
На свой ред някои Maultier са оборудвани с такива кабини.
Допълнителна информация
Каталожен № | ICMDS3522 |
---|---|
Каталожен № на производител | DS3522 |
Наличност | НАЛИЧЕН |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:35 |
Производител | ICM |
Марка | Не |
Серия | Не |
EAN | 4823044410705 |
Състав | Метал и пластмаса |
Епоха | 1939-1945 Втора световна война |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте