mail[email protected] call us089 249 2530-Пловдив;  089 249 2535-София;

Количка - 0,00 лв.

Пазарската количка е празна.

1:48 Британски изтребител Де Хавиланд Вампир Ф3 (De Havilland Vampire F3)

Бъдете първи - добавете мнение

НАЛИЧЕН AIR06107 Airfix 1:48
68,00 лв.

Само 1 на склад (или се очаква да бъдат доставени)

Кратко описание:

Сглобяем мащабен модел от пластмаса.
Купи
Добави в списък с желания



Подробности

1:48 Британски изтребител Де Хавиланд Вампир Ф3 (De Havilland Vampire F3)

Тъй като великолепният de Havilland Mosquito едва навлиза на служба в Кралските военновъздушни сили към края на 1941 г., дизайнерите на компанията са помолени да насочат вниманието си към разработването на нов реактивен двигател, който да може да задвижва ново поколение високоскоростни изтребители. Поверен на брилянтния ум на конструктора на двигатели Франк Халфорд, беше решено, че неговият двигател ще бъде по-малко сложен и с по-опростен дизайн от този, разработен от съперника му Франк Уитъл, и беше готов за тестване до април 1942 г. Посигайки предвидено очакваното ниво на тяга, единственото нещо, което трябваше да се направи сега, беше да се види как самолетът се представя във въздуха.

Във време, когато технологията за реактивни двигатели беше все още в начален стадий и тези ранни двигатели имаха малка мощност и бавно реагираха на команди за входяща мощност, решението на de Havilland да произведат първия си реактивен самолет като едномоторна конструкция беше смело. Миниатюрният нов самолет първоначално беше обозначен като de Havilland DH.100 „Spider Crab“, като това кодово име се използва, за да се прикрие тайния план на разработката на самолета. Конструиран около новия турбореактивен двигател de Havilland Goblin 1, самолетът се отличава с относително къса яйцевидна централна гондола на фюзелажа и използва уникална конфигурация на опашката с двойна стрела за стабилност на управлението, което позволява тягата на двигателя да излиза директно от централния фюзелаж. С изискване за премахване на натиска от военновременната авиационна индустрия, този експериментален самолет трябваше да бъде конструиран както от дърво, така и от метал и е интересно да се отбележи, че по-голямата част от фюзелажа използва същата конструкция от ламиниран шперплат, която компанията е усъвършенствала по време на производството на Mosquito.

За съжаление на екипа на de Havilland, работещ върху новия самолет, техният Mosquito се оказа по-малко важен. За да се натрие сол в тази авиационна рана, първият полет на самолета ще бъде допълнително отложен по невероятна причина - единственият работещ реактивен двигател е наредено да бъде изпратен в Америка, за да помогне с напредването на техния собствен проект с реактивен двигател. Приоритетът на производството на Mosquito и поредица от непредвидени забавяния в крайна сметка наложиха развитието на Gloster Meteor да изпревари това на неговия конкурент de Havilland, като Meteor получи честта да бъде първият британски реактивен самолет, който влезе в експлоатация, и единственият съюзнически самолет от Втората световна война.

Извършвайки първия си полет на 20 септември 1943 г., de Havilland DH.100 'Spider Crab' LZ548/G излита от летището в Хатфийлд на компанията в ръцете на главния тестов пилот Джефри де Хавиланд младши. Интересното е, че 'G', използвано при идентификацията подчертава секретния характер на проекта и изисква самолетът да бъде охраняван през цялото време, докато е на земята. Този първи полет продължи малко повече от 30 минути, през което време самолетът надхвърли 400 мили в час. Новият реактивен изтребител беше кръстен Vampire . Въпреки продължителното си развитие, вторият британски реактивен изтребител, който влезе в експлоатация, ще се окаже нещо като класика и сега се смята за един от най-успешните ранни реактивни самолети в света.

Vampire F.Mk.I влезе в служба на Кралските военновъздушни сили през март 1946 г., за да бъде последван от ревизирания и по-способен F.3 само две години по-късно. Vampire F.3 всъщност беше версия с по-дълъг обхват на своя предшественик, включваща увеличен вътрешен капацитет за гориво и възможност за носене на два външни резервоара за гориво. Този последен вариант също се различава визуално, тъй като включва по-високи и по-заоблени вертикални стабилизатори, по-нисък хоризонтален стабилизатор и отличителни обтекатели тип „жълъд“ в основата на всеки вертикален стабилизатор. Въпреки че това все още беше сравнително нова технология, де Хавиланд умело проектира самолета, за да бъде лесен за поддръжка и експлоатация, спечелвайки на самолета завидна репутация за надеждност сред въздушните и наземните екипажи и позволявайки на повече пилоти безопасно да преминат към полет с реактивен двигател.

С редица значими новини до името си, Vampire е първият самолет на RAF, който надвишава 500 mph, с допълнителния обхват на F.3, който позволява това да бъде първият изтребител, прекосил Атлантика. Vampire F.3 от ескадрила No.32 бяха и първите реактивни изтребители на Кралските военновъздушни сили, които бяха разположени извън Северозападна Европа и първите, които оперираха при по-високи температури в Средиземно море. Без съмнение, de Havilland Vampire трябва да се счита за един от най-важните ранни изтребители в света.

Дължина - без опаковката (cm) 19.52

Височина -без опаковката (cm) 5.6

Ширина - без опаковката (cm) 25

Брой части: 124

Допълнителна информация

Каталожен № AIR06107
Каталожен № на производител A06107
Наличност НАЛИЧЕН
Цвят За оцветяване
Мащаб 1:48
Производител Airfix
Марка DE HAVILLAND AIRCRAFT
Серия Не
EAN 5055286686405
Състав Полистирол (пластмаса).
Епоха 1947-1991 Студена война и 21-ви век
Възраст Не се препоръчва за лица под 14 години.

Споделете Вашето мнение

Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте

Съдържание на опаковката:

Сглобяем мащабно умален модел от полистирол (пластмаса), точно копие на действителната техника, пресъздаващ подробности до най-дребните детайли.

Включени са инструкции за сглобяване и декали (ваденки, лепенки на водна основа). Моделът не е оцветен и не съдържа цветни части и следва да се боядиса. Освен, ако не е упоменато на кутията, в макета не са включени бои, лепила и четки.

Допълнителни продукти:

Може да откриете необходимите бои и спрейовелепила и декална химия, разредители и лаковегрундове и китовеинструменти, четки в нашата секция Всичко за моделиста.

За по-голяма детайлност и реалистичен завършек на модела се предлагат разнообразни фотоецвани части и смолни детайли