Подробности
1:48 Учебен самолет Де Хавиланд Чипмънк Т10 (de Havilland Chipmunk T10)
Tiger Moth, проектиран от de Havilland, се оказа важен самолет за обучение на пилоти по време на Втората световна война. Не е чудно, че същата компания ще има думата при производството на неговия заместител, когато RCAF и Кралските военновъздушни сили търсят надграждане на техните първични способности за обучение на пилоти. За да бъде в крак с производството на самолети по време на войната и да даде възможност за обучение на все по-голям брой канадски летци, de Havilland създаде отвъдморско дъщерно дружество в Канада, de Havilland Aircraft Company of Canada.
След края на Втората световна война компанията започна работа по проектиране на нов самолет, предназначен да замени остарелите Tiger Moths, които все още са в експлоатация на RCAF. Тандемен двуместен моноплан, новият учебно-тренировъчен самолет включваше много подобрения в сравнение с предшественика си, но споделяше много от неговите дизайнерски философии, тъй като беше предназначен да бъде както лесен за поддръжка, така и относително лесен за летене - тези самолети трябваше да бъдат във въздуха, оправдавайки инвестицията за производството им. Проектиран и построен от de Havilland Canada, първият Chipmunk се издига в небето през май 1946 г. и почти веднага привлича интереса на военните.
До април 1948 г. Кралските канадски военновъздушни сили са получили първия си Chipmunk, но те не са единствените, които се възхищават на качествата на този изключително способен самолет. По-голямата част от построените 1283 De Havilland Chipmunks ще бъдат произведени по лиценз в Обединеното кралство, във фабрики в Хатфийлд и Честър, като около 735 от тях ще бъдат използвани в Кралските военновъздушни сили, отново като директен заместител на достопочтения стар "тигров молец". В службата на Кралските военновъздушни сили машините, произведени от британците, бяха известни като de Havilland Chipmunk Mk.10 и те ще продължат да осигуряват основна поддръжка за летателно обучение на много хиляди бъдещи военни авиатори, в допълнение към предоставянето на възможности за опит във въздуха за много други като част от Организация на университетската въздушна ескадрила.
Въпреки че е канадски дизайн, Chipmunk се превърна в един от най-разпознаваемите самолети на Кралските военновъздушни сили от следвоенната ера и се радва на военна кариера, започнала в началото на 1950 г. и продължаваща до днес. Мемориалният полет на Битката за Великобритания все още обслужва редовно два бурундука, осигурявайки валутно обучение за екипажите, назначени да управляват историческите „taildraggers“ на единицата, а също и за да позволят на екипажите да разузнаят нови места за показване преди шоуто си. В други ситуации самолетът може да се използва за доставка на резервен екипаж или резервни части, докато Spitfires и Hurricane на полета са на показ по време на сезона на Airshow. Тези два бурундука са гарантирали, че самолетът сега трябва да се счита за един от най-дълго служилите типове в историята на Кралските военновъздушни сили.
С такова впечатляващо военно родословие като това, също е интересно да се отбележи, че Chipmunk се превърна в един от най-популярните типове самолети в схемата за гражданска авиация и се изчислява, че над 300 самолета все още са в употреба летателно състояние в световен мащаб. Понякога несправедливо описван като „Спитфайърът на бедния човек“, Chipmunk със сигурност сега трябва да се разглежда като исторически самолет сам по себе си и такъв, който продължава да подчертава ефективността на своя дизайн. С въздухоплавателни средства, които преди са служили на RAF, Army Air Corps, Royal Navy и монтирането на няколко RAF демонстрационни екипа, няма недостиг на атрактивни схеми, в които да представите своя Chipmunk, ако имате достатъчно късмет да притежавате такъв, да не говорим фактът, че самолетът ще се използва и от няколко отвъдморски военновъздушни сили по целия свят.
Като тренировъчен самолет, очевидно е, че повече хора биха имали опит с de Havilland Chipmunk, за разлика от по-бляскавите типове самолети на фронтовата линия, които са толкова популярни сред ентусиастите, но възможността все още да летите с един от тези исторически самолети гарантира, че продължава да се държи с голяма привързаност от собственици и ентусиасти. Важното е, че Chipmunk все още изпълнява ролята, за която първоначално е проектиран при първия си полет преди 74 години, осигурявайки основно обучение за летене и позволявайки на хората да изпитат тръпката от летенето за първи път.
дължина - без опаковка (cm) 16.15
височина - без опаковка (cm) 4.5
Брой части: 84
Допълнителна информация
Каталожен № | AIR04105 |
---|---|
Каталожен № на производител | A04105 |
Наличност | НАЛИЧЕН |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:48 |
Производител | Airfix |
Марка | DE HAVILLAND AIRCRAFT |
Серия | Не |
EAN | 5055286686320 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1947-1991 Студена война и 21-ви век |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте