Подробности
1:72 Британски реактивен изтребител Глостър Метеор Ф.8 (Gloster Meteor F.8)
- нови матрици
- размах на крилата: 158mm
- дължина без опаковката (cm) 19.1
- височина без опаковката (cm) 5.5
- ширина без опаковката (cm) 15.8
- 111 части
Докато светът гледаше със страхопочитание как първият самолет с реактивен двигател се появи в небето над Европа към края на Втората световна война, способен да достигне скорости над 100 mph по-бързи от най-новите изтребители с бутални двигатели, интересно е да се отбележи, че развойната работа върху реактивното задвижване всъщност започва през 30-те години на миналия век, като инженери във Великобритания и Германия търсят следващото поколение двигателна мощност. Всъщност първият полет на самолет с турбореактивен двигател всъщност се състоя само дни преди избухването на Втората световна война, но конфликтът щеше да наложи производството на хиляди самолети, задвижвани от съществуваща бутална технология, така че напредъкът на реактивните двигатели се оказа сравнително бавен . Във Великобритания брилянтният инженер Франк Уитъл произвежда жизнеспособен турбореактивен двигател и когато силовата установка е монтирана в Gloster E28/39 Pioneer за първия му полет на 15 май 1941 г., той става първият британски самолет с реактивен двигател, който лети - състезанието започва за производството на първия реактивен изтребител за Кралските военновъздушни сили.
Извършвайки се при най-строги мерки за сигурност, Gloster Aircraft Company подготви новия си двумоторен реактивен изтребител за летателни изпитания, но в дните на изпитателния полет целият несъществен персонал ще бъде освободен от летището и местната полиция ще затвори околните пътища, за да спре любопитни очи откривайки тази строго пазена авиационна тайна. Ако някой зърне този странен нов самолет във въздуха, несъмнено ще се запита къде са витлата и защо звучи толкова странно? До лятото на 1944 г. тайната е разкрита и тъй като ескадрила No.616 се подготвя да вземе Gloster Meteor F.1 на война от базата си в RAF Manston, Кралските военновъздушни сили разполагат с първия си реактивен изтребител и нова ера за британската авиация беше започнал.
Първият британски реактивен изтребител все още беше с доста примитивен дизайн и причината, поради която продължи като двумоторен самолет, се свеждаше до факта, че тези ранни реактивни самолети не бяха прекалено мощни и доста бавно реагираха на заявките за входяща мощност на пилота, така че използването на два двигателя изглеждаха практични. Гледката от пилотската кабина обаче беше превъзходна, без витло, което да закрива гледката на пилотите, и много мощност, налична, след като самолетът достигне необходимата скорост. Претърпял почти постоянно развитие, всички ранни белези на Meteor бяха базирани около първия самолет, който влезе в експлоатация, но пристигането на варианта F.8 през 1950 г. видя Meteor да узрява в наистина изключителен ранен реактивен самолет, който не само вижте служба с RAF, но също и с няколко други въздушни оръжия по света. Малко по-дълъг от своите предшественици, F.8 се отличава с подобрени двигатели, по-голям капацитет на горивото и включването на ежекторна седалка. За да се противопостави на някои проблеми с нестабилността, открити по време на разработката, новият самолет също включваше преработена опашка, нещо, което наистина служи за идентифициране на този по-късен белег на Meteor.
В продължение на пет години след представянето на ескадрилата на Meteor F.8, самолетът формира гръбнака на отбранителните изтребители на Кралските военновъздушни сили, реактивен еквивалент на Spitfire, който патрулира в небето на Великобритания по време на битката за Великобритания само десет години по-рано.
Допълнителна информация
Каталожен № | AIR04064 |
---|---|
Каталожен № на производител | A04064 |
Наличност | НАЛИЧЕН |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:72 |
Производител | Airfix |
Марка | GLOSTER AIRCRAFT |
Серия | Не |
EAN | 5055286677069 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1939-1945 Втора световна война |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте