Подробности
1:72 Влекач MAZ-537G с полуремарке CHMZAP 5247G
През юни 1954 г. Министерският съвет на СССР приема резолюция за създаването на специално конструкторско бюро за разработване на мощни военни влекачи с възможност за последващо модифициране в гражданската индустрия. В Минския автомобилен завод беше организирано Специално конструкторско бюро [SKB] под ръководството на главния дизайнер Борис Л. Шапошник и бяха положени усилия за разработване на подобрен тежък влекач, базиран на доказания МАЗ-535. В края на 1958 г. се появяват първите прототипи, които успешно издържат фабрични, а след това и държавни междуведомствени тестове. На 29 март 1959 г. първият МАЗ-537 е сглобен в Минския автомобилен завод, започва серийно производство от началото на 1960 г. и е приет в експлоатация на 30 юли 1962 г. В края на 1963 г. проектната документация е прехвърлена на заводът на Уралселмаш в град Курган (преименуван на Кургански завод за колесни трактори (KZKT) със заповед на министъра на автомобилната и тракторната индустрия от 11 юни 1966 г.), където е произведено семейство МАЗ-535. По това време общата продукция на трактори МАЗ-537 в Минск и МАЗ-535 в Курган достига 350-400 броя годишно.
MAZ-537 се задвижва от стандартен двигател с резервоар с мощност 525 к.с., прибран зад кабината за управление, която осигурява места за водача и трима пътници. Опростеният и надежден дизайн се основава до голяма степен на влекача MAZ-535B. MAZ-537 се различава в по-здрава рамка с увеличено междуосие и разполага с по-мощен двигател, с модификации на системите за охлаждане и смазване, подаване на гориво и въздух и изпускателни тръби. Предварителният нагревател на двигателя беше преместен под кабината към рамката и удължението на изхода му беше скъсено и изтеглено през предната рамка. Дизайнът на окачването остава практически непроменен, но торсионните опори на предните колела са увеличени както по дължина, така и по диаметър, а спирачната система е напълно подобрена. В сравнение с предшественика, задвижването на компресора, беше променено - да се захранва от два ремъка, което го прави по-опростен и технологично по-ефективен. Новият трактор няма лебедка и кутия за отбор на мощност, която по-късно е инсталирана на неговите модификации.
Автоцистерната МАЗ-537 може да тегли полуремаркета със средни и основни бойни танкове с максимално тегло 50 000 кг както по пътища, така и по неравен терен. Той все още е в състояние да тегли всички MBT, които понастоящем са на въоръжение в руската армия. Надеждният МАЗ 537 "Ураган" е широко използван от редовните войски за транспортиране на различни бойни системи на далечни разстояния и е изнасян за служба във въоръжените сили на много страни. За създаването на семейства трактори МАЗ-535 и МАЗ-537, главният дизайнер на СКБ МАЗ Борис Л. Шапошник и група негови сътрудници бяха удостоени с Държавната награда на СССР през 1968 г.
ChMZAP-5247G
Това полуремарке за тежък товар най-често се използва като транспортер на цистерни и верижни превозни средства, въпреки че те се използват и за превоз на тежко оборудване и товари. ChMZAP-5247G е по-усъвършенствана форма на по-ранното ремарке ChMZAP-5247B, с вдлъбната пътна палуба и наклон зад товарната зона и вратата пред нея. Той е малко повече от половин метър по-дълъг от своя предшественик и почти три четвърти от метъра по-широк. Той може да носи по-голямо тегло и има задвижвани сгъваеми товарни рампи отзад (ChMZAP-5247B има само подвижни товарни рампи).
Допълнителна информация
Каталожен № | TAK5004 |
---|---|
Каталожен № на производител | 5004 |
Наличност | Изчерпан |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:72 |
Производител | TAKOM |
Марка | MAZ |
Серия | Не |
EAN | 4897051421429 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | Не |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте