Подробности
1:72 Руски хеликоптер Мил Ми-28Н "Night Havoc" /Mi-28H/
Мил Ми-28 е руски хеликоптер, предназначен за борба с бронетанковата техника на противника. Освен това хеликоптерът може да се използва за огнева поддръжка на сухопътни войски, съпровождане на десантно-транспортни хеликоптери, унищожаване на въздушни цели и редица други второстепенни задачи. Съгласно класификацията на НАТО машината получава обозначение Havoc. След създаването на американските бойни хеликоптери AH-64 "Apache"през 1975 г. руското ръководство взема решение да разработи аналогичен модел, който да не отстъпва по бойни възможности на американската машина. На конструкторското бюро “Мил” е поръчана аналогичен хеликоптер от ново поколение, който да е въоръжен с високоточно бойно въоръжение с голям боен радиус и обзорна прицелна система с висока разрешаваща способност и мобилност. Пълномащабната разработка на новия модел започва в началото на 1980 г. в Московският хеликоптерен завод, в условията на жестока конкуренция с ОКБ "Камов", работещо по създаването на алтернативен боен вертолет Ка-50. Първият успешен полет е извършен на 10 ноември 1982 г. През декември същата година е извършен и полет при затворен режим. Първият прототип е използван най-вече за изпробване на летателните характеристики и параметрите на машината като цяло и не е въоръжен. Вторият прототип е произведен през септември 1983 г. и на него основно са проведени изпитанията за проверка на въоръжението. Новият хеликоптер получава индекса Ми-28А. Като цяло габаритите му са по-малки от тези на Ми-24, но е по-голям от американският си аналог. Екипажът се състои от двама души: пилот, разположен в задната кабина и щурман, разположен разположен в предната. За разлика от западните модели Ми-28 има допълнителен отсек с вместимост двама души. Отсекът се използва при евакуацията на екипажи на аварирал самолет или хеликоптер.Кабината на екипажа и всички по-важни двигателни агрегати са бронирани. Предвидена е възможност за транспортиране и пребазиране на хеликоптера с транспортни десантни самолети от типа Ил-76. За целта витлата на носещия и рулевия винт могат да се разглобяват бързо. Разработката на Ми-28 се забавя поради недостатъчното финансиране на проекта, поради икономическата криза в Русия. Поради тази причина полетните изпитания на четвъртия прототип, въоръжен напълно, започват едва през 1988 г. Хеликоптерът е демонстриран през март 1989 г. на авиационното изложение в Париж. Благодарение на мощното си въоръжение Ми-28 може да се използва успешно за борба срещу терористи и за преодоляване и унищожаване на дълговременни отбранителни съоръжения. През 1995 г. е разработен специален вариант на машината получил индекса Ми-28Н, предназначен за нощни операции. Машината е снабдена с РЛС от милиметровия диапазон, монтирана на главата на носещия винт, както и с ИЧ обзорна система FLIR, разположена в носа на фюзелажа. Последната е инсталирана през 1995 г. По своите ТТД Ми-28Н може да се приеме като еквивалент на американския хеликоптер АН-64D, въоръжен с РЛС за кръгов обзор “Longbow”.В средата на ноември 1996 г. Ми-28Н извършва първият си полет. Полетните изпитания започват през април 1997 г. Бойната експлоатация започва през 2000 г. По същото време започва и разработката на модел с палубно базиране за огнева поддръжка на десантните операции. Машината е въоръжена с ракети "въздух-въздух" "Игла" с топлинно самонасочване.
Допълнителна информация
Каталожен № | ZVE7255 |
---|---|
Каталожен № на производител | 7255 |
Наличност | Очаквайте през АПРИЛ |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:72 |
Производител | ZVEZDA |
Марка | MIL HELICOPTERS |
Серия | Не |
EAN | 4600327072559 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1947-1991 Студена война и 21-ви век |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте