Подробности
1:32 Британски самолет Lancaster Mk I и Mk III
Четирите двигателя Avro тип 683 Lancaster са разработени от разочароващия двумоторен Манчестър, който страда от пожари в двигателя, причинени от неговата ненадеждна Rolls Royce Vulture двигателна инсталация.
Основният самолет на Манчестър обаче беше със стабилен дизайн. Логично решение беше да се увеличи размерътна крилата и да се инсталират четири двигателя Merlin. Инсталацията на двигателя, първоначално разработена от Rolls-Royce за Beaufighter II, беше бързо адаптирана и монтирана. Прототипът BT308 направи първия си полет на 9 януари 1941 г. и скоро се оказа отличен самолет с добра управляемост и висока товароносимост. Първоначално обозначен като Манчестър III, скоро е преименуван на Ланкастър. Общите характеристики на Ланкастър останаха едни и същи през цялото производство, с изключение на MK II, който използва радиалните двигатели Bristol Hercules. Mk 1 и 3 бяха сходни, различавайки се само по типа на монтирания двигател Merlin. В случая с Mk III е използван построеният от Packard Merlin 28. Ланкастър започва да оборудва ескадрили с бомбардировачи в началото на 1942 г., където бързо се превръща в гръбнака на командването на бомбардировачите от RAF.
Вариантът е бил използван в много известни нападения, като това при фабриката на M.A.N. в Аугсбург, грандиозният рейд Dambusters на язовирите в Рурската долина и потъването на "Tirpitz". Бомбеният отсек на самолета е с дължина 33 фута, което му позволява да носи големи товари. Специално адаптиран самолет може да носи огромните бомби от 12 000 lb "Tallboy" и 22 000 lb "Grand Slam".
В края на войната самолетът се използва и за доставяне на храна за гладуващото холандско население и за транспортирането на много военнопленници от Германия. Следвоенните Lancasters са били използвани за тестване на реактивни двигатели и системи за зареждане по време на полет. Като бомбардировач той постепенно е заменен, но намира полезна роля в Крайбрежното командване, до 1956 г. RAF и френският L'Aéronavale обаче продължават да използват Lancaster до средата на шейсетте. Общо 7 377 Lancasters са построени във Великобритания и Канада.
Допълнителна информация
Каталожен № | HK01E10 |
---|---|
Каталожен № на производител | 01E10 |
Наличност | ПРОМОЦИЯ - Наличен |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:32 |
Производител | HK MODELS |
Марка | AVRO |
Серия | Не |
EAN | 4897041570120 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1939-1945 Втора световна война |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте