Подробности
Независимо дали сте моделист или колекционер - Easy Model са подходящи за Вас!
Характеристики:
Напълно сглобени детайлни пластмасови модели.
Ръчно рисувани с автентични декали.
Panzerkampfwagen VIII Maus (Sd.Kfz 205) е немски проект за свръхтежък танк. Това е най-тежкият танк, който достига фазата на фукциониращ прототип през Втората световна война. Основният дизайн, познат като VK7001/Porsche Type 205, е предложен на Адолф Хитлер от Фердинанд Порше през юни 1942 г. Хитлер одобрява проекта и първият прототип е готов през 1943 г. и първоначално е кръстен „Mammut“ (немски за „Мамут“). Името е променено първо на Mäuschen (Мишле) през декември 1942 г. и накрая през февруари 1943 г. на Maus („Мишка“).
Корпусът на танка е дълъг 10,09 m, широк – 3,67 m, висок – 3,66 m, тежи около 180 t. Основното въоръжение на „Мишката“ е 128 mm оръдие KwK44 L/55 (Pak 44), а допълнителното сдвоено с основното 75 mm оръдие KwK 37 L/24. Бронята е дебела между 60 и 240 mm. Въпреки планираното производство на между 150 и 200 танка, 9 са започнати, а само 2 завършени до края на войната.
Основен проблем на „Мишката“ е, че поради неговата маса няма двигател, който да го задвижи с предвидените 20 км/ч. Подобреният бензинов двигател Daimler-Benz MB 509, използван при прототипа, го задвижва с 13 км/ч, при перфектни условия. Окачването също е подобрено, за да понесе масата на танка.
Танкът не може да прекосява мостове и затова е снабден с шнорхел за преминаване по дъното на реки, дълбоки до 13 m. Предвиждало се е танковете да преминават по двойки, като преминаващият по дъното танк е херметизиран, без екипаж и получава електрозахранване и управление от танка на брега.
„Мишката“ е проектирана от самото начало да използва електрическата трансмисия, изпробвана неуспешно от Фердинанд Порше при Тигър I. Първоначалният модел е с бензинов двигател – авиационен 12-цилиндров Daimler-Benz MB 509 с мощност 1080 к.с., но по-късните са с дизелови – Daimler-Benz MB 517 с мощност 1200 к.с. Притежава масивен електрически генератор, който заема 2/3 от корпуса, отцепвайки кабината на механик-водача от купола.
Поради използваните уникално широки вериги – 1100 mm, има тесен „тунел“ в корпуса под и зад купола, който съдържа двигателя и акумулатора на танка.
Танкът е невероятно добре брониран, предната долна корпусна броня е гласисна и дебела 200 mm и на 35 градуса от вертикала. Страничната броня е 180 mm дебела, а задната 160 mm. Фронталната куполна е 240 mm, 200 mm от страните и 60 mm отгоре.
История на производство и служба | |
---|---|
Опитен образец | 1943 г. |
На въоръжение | не е произвеждан серийно - до днес |
Тегло | 188 t |
---|---|
Дължина | 10,09 m |
Ширина | 3,67 m |
Височина | 3,63 m |
Основно въоръжение | 128 mm оръдие KwK44 L/55 (32 снаряда) или 150 mm Kwk 44 L/38 |
Допълнително въоръжение | 75 mm оръдие KwK 44 L/36.5 (200 снаряда) и 7,92 mm картечница MG-34 |
Силова установка | дизелов Daimler-Benz MB 517 1200 к.с. (895 kW) |
---|---|
Макс. скорост | 20 km/h (по шосе) 11 km/h (прес. терен) |
Запас от ход | 160 km (по шосе) 62 km (прес. терен) |
Екипаж | 6 |
Допълнителна информация
Каталожен № | EM36203 |
---|---|
Каталожен № на производител | 36203 |
Наличност | Изчерпан |
Цвят | Оцветен |
Мащаб | 1:72 |
Производител | Easy Model |
Марка | Не |
Серия | Не |
EAN | 9580208362038 |
Състав | Пластмаса |
Епоха | 1939-1945 Втора световна война |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте