Подробности
1:48 Италиански биплан IMAM (Romeo) Ro.37 A30 engine
В началото на 30-те години на миналия век италианската Regia Aeronautica експлоатира разузнавателни и наблюдателни биплани IMAM Ro.1 (построен по лиценз Fokker C.V). Военните бяха доста доволни от типа, но когато IMAM предложи нов тип биплан, проектиран от Джовани Галасо, беше взето решението за придобиване на този нов самолет. След успешните тестови полети на прототипа, производството започва през 1934 г. Ro.37 се задвижва от редови двигател Fiat A.30. Италианските военни също проявиха интерес към версия, оборудвана с радиален двигател Piaggio P.IX. Тази версия е известна като Ro.37bis и е произведена по тип с вграден двигател. Ro.37 и 37bis станаха основният тип за наблюдение и разузнаване на Regia Aeronautica и бяха държани на въоръжение до капитулацията на Италия на 25 август 1943 г. По това време бяха произведени общо 621 машини от двете версии, 325 от които бяха бис версията. Първият път, когато типът видя бойни действия, беше по време на италианската атака срещу Абисиния (Етиопия). Те също участват в гражданската война в Испания, управлявана както от Aviazione Legionaria, така и от Aviación Nacional. След избухването на Втората световна война типът служи навсякъде, където Regia Aeronautica се бие, с изключение на Източния фронт и през Ламанша.
По времето, когато Италия се включи във войната, Regia Aeronautica имаше 483 от двете версии, 200 от които бис, но само около стотина машини всъщност бяха в годни за въздух условия. Те виждаха служба на Балканите, Северна Африка и континентална Италия. Поради достатъчната си производителност и възможността за носене на различни електроцентрали, типът беше изнесен успешно. В Европа той имаше служба с военните на Унгария, Австрия и националистическа Испания. Нашият двигател Ro.37 “A30” Комплектът се предлага на цели шест дървета от сив стирен и едно с ясни части. Частите от стирол са придружени от добре детайлни части от смола и фото гравиран праг. Листът с стикери предлага четири интересни опции за камуфлаж, покриващи обслужването на версията с редови двигатели в Италия и в чужбина. Camo опция A изобразява италианска машина в предвоенна цветова схема, която също е украсена със знамето на Венеция с лъва на Св. Марк. Австрийският вариант, camo B, имаше същата камуфлажна схема. Камуфлажна схема C носи машина, която служи на гръцкия фронт, управлявана от Regia Aeronautica и носеща схема от пясък със зелени петна. Последният вариант, схема D, също е италианска машина, като тази е облечена в кремав гащеризон и значка на единицата отстрани на фюзелажа, използвана по време на италианската атака срещу Абисиния. Тази машина от ранна серия е произведена от OFM – Aeroplani Romeo и е интересен с това, че има два маслени охладителя от двете страни на носа и дървено витло, докато стандартните производствени машини имаха само един охладител и метална опора. В нашия модел както охладителите, така и дървеното витло са 3D проектирани и изящно отляти от смола.
Допълнителна информация
Каталожен № | SHSH48183 |
---|---|
Каталожен № на производител | 100-SH48183 |
Наличност | НАЛИЧЕН |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:48 |
Производител | Special Hobby |
Марка | REGIA AERONAUTICA |
Серия | Не |
EAN | 8594071086169 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1939-1945 Втора световна война |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте