Подробности
1:48 Американски бомбардировач AF-2S Guardian Submarine Killer
През 50-те години на миналия век противолодъчните самолети AF-2 Guardian са действали от носителите на ВМС на САЩ в така наречените двойки Hunter-Killer, които се състоят от една машина от версията AF-2W, изпълняваща ролята на Hunter, използвайки своя обемен, монтиран на корема си AP-20 радар за търсене и ранно предупреждение за локализиране на вражеските подводници, докато другият член на екипа беше AF-2S, който беше Убиецът, носещ различни офанзивни противолодъчни оръжия, като торпеда, дълбочинни бомби или ракети в бомбен отсек или под крилете му. Разработването на Guardian започва по време на Втората световна война, въпреки че първоначалната заявка от ВМС на САЩ е била за торпеден бомбардировач. В Grumman този проект беше известен под обозначението G-70, докато ВМС го разпознаха като XTB3F. Този нов тип трябваше да се задвижва от радиален двигател P&W R-2800, задвижващ четирилопатково витло в носа и реактивен двигател на Westinghouse 19XB, монтиран в опашната част. Реактивният самолет на Westinghouse по-късно беше премахнат от спецификациите, но преди първия полет на прототипа, който се състоя на 19 декември 1945 г. По това време ролята на торпедоносец вече беше остаряла и ВМС поискаха типът да бъде преустроен в двата по-горе споменатите версии. Прототипът AF-2 (който беше оборудваната с радар версия на Hunter) лети за първи път през ноември 1948 г., докато AF-2S извърши първия си полет през януари следващата година. Година по-късно типът влезе на въоръжение в ВМС на САЩ, по-късно към него се присъедини и трета версия, AF-3S, която беше основно AF-2S с монтиран детектор за магнитни аномалии. AF-3 се управляваха както от сухопътни бази, така и от самолетоносачи. По време на Корейската война типът е използван за защита на кораби на ВМС на САЩ в бойната зона. The Guardian беше премахнат от фронтовата линия през 1955 г., остана само в подразделенията на Военноморския резерв на САЩ до 1957 г. Типът стана първият базиран на ВМС на САЩ самолет, който беше специално построен за борба с подводници. Той също така държи рекорда за това, че е най-големият еднодвигателен самолет с бутален двигател, който някога е летял от самолетоносачите на ВМС на САЩ.
Допълнителна информация
Каталожен № | SHSH48135 |
---|---|
Каталожен № на производител | 100-SH48135 |
Наличност | НАЛИЧЕН |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:48 |
Производител | Special Hobby |
Марка | GRUMMAN |
Серия | Не |
EAN | 8594071084417 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1947-1991 Студена война и 21-ви век |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте