Подробности
1:72 Самолет Mirage F.1C/C-200 'Armée de l'Air'
Mirage F.1C възниква от френската компания Dassault, която участва в проект, предназначен да отговори на бъдещите нужди на френските военновъздушни сили за модерен реактивен самолет, способен да превозва, извън ролята на прихващач и тактическа атака, носещ конвенционално или ядрено въоръжение. Предлагат се разнообразни дизайни, които да заменят изключителното семейство Mirage III, което в момента изпълнява тази роля, като първоначално са проектирани Mirage IIIT, Mirage IIIF, Mirage G и Mirage G8. ВВС избира най-обещаващия от тези проекти - Mirage G8 с променливо крило, но тъй като военните очакват продължително развитие на тази модерна (за деня) технология, те решават да продължат с по-простия Mirage IIIF, който може да влезе в експлоатация по-рано и да помогне за преодоляване на разликата, преди да бъде завършен новият G8A. Поръчани са два прототипа на IIIF, обозначени като F.2 и F.3, които трябва да бъдат задвижвани от двигател JTF10.
В допълнение към тези държавни поръчки Dassault решава да продължи със собствения си по-опростен дизайн, който включва по-малък корпус, задвижван от двигател Atar 9K. Първият полет на Mirage F.1 се състои на 23 декември 1966, като влиза в експлоатация с френските ВВС като едноместен изтребител F.1C и двуместен тренировъчен самолет F.1B. По време на службата си във Франция редица от тези самолети са модернизирани чрез монтиране на IFR сонди, което воде до обозначението F-1C-200. ВВС притежава специални версии за разузнаване и наземна атака на MirageF.1, обозначени съответно като F.1CR и CT, като последната е преобразувана от по-ранните самолети F.1-200. Франция използва общо 246 различни версии на Mirage F.1, а междувременно Dassault се опитва да предлага самолета като версия F.1E (E за европейски) с по-мощен двигател за Белгия, Дания, Холандия и Норвегия като заместител на техните F-104 Starfighter, но тези страни избират изтребител F-16 Falcon, и F.1E остава само като прототип. Въпреки това други двама европейски членове на НАТО управляват Mirage F.1, Гърция и Испания. В Южна Америка Mirage F.1 е поръчан от ВВС на Еквадор (F.1JA и JE двуместни), докато в Африка и Азия Mirage F.1 се оказа особено популярен, обслужвайки военновъздушните сили на Габон, Южна Африка, Мароко, Либия, Иран, Ирак, Йордания, Катар и Кувейт. Летящ с тези военновъздушни сили този вариант на известното семейство Mirage води битки по целия свят, над Егейско море между гръцки F.1 и турски изтребители, френски самолет - над Чад, Либия, Афганистан, Мали, Кот д'Ивоар, и дори се изправя срещу иракски Mirage F.1 по време на 1-вата война в Персийския залив, еквадорския F.1 се използва срещу Перу и Южноафриканския Mirage, като сухопътен самолет и изтребител през дълата Гранична война с Ангола и Мозамбик, често срещу съветски реактивни изтребители Mig 17, 21 и 23. Либийския F.1 се сражава за кратко по време на Гражданската война през 2011, когато няколко от тях отстъпват на Малта.
Въпреки че сега е доста стар самолет, Mirage F.1 все още служи в няколко страни, включително Либия, която подкрепя останалия си флот, като купува допълнителни бивши френски самолети, Габон купува шест бивши южноафрикански самолета F.1AZ, а Иран се смятя, че все още лети с някои от 24-те иракски Mirage F.1BQ и EQ, които са дефектирали тук по време на войната в Залива.
Комплектът предлага декали за две френски машини F.1C и още две от по-късната версия C-200.
Допълнителна информация
Каталожен № | SHSH72388 |
---|---|
Каталожен № на производител | 100-SH72388 |
Наличност | Изчерпан |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:72 |
Производител | Special Hobby |
Марка | DASSAULT |
Серия | Не |
EAN | 8594071086725 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1947-1991 Студена война и 21-ви век |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте