Подробности
1:72 Самолет Yakovlev Yak-23 Flora " Warsaw Pact"
Съветските проектанти започват усилена работа по проекти за реактивни самолети, точно след края на Втората Световна война. Безценна помощ са трофеите придобити от Германия, и почти нереализуемите директиви на комунистическата партия и Сталин. По-късно, четири реактивни самолета, проектирани от проектантско бюро А. С. Яковлев, са тествани през 1947. Това са три изтребителя: Jak-19, Jan-23 и Jak-25 и тренировъчен самолет Jak-21. От прототипите на изтребителите, само Jak-23 е поръчан за серийно производство. Както предишните изтребители Jak-15 и 17, Jak-23 се характеризира с реактивен двигател разположен в носа пред пилотската кабина, и реактивния изпускател под фюзелажа. За разлика от своите предшественици, които са преобразувани от изтребители, задвижвани с витло, този тип се отличава с изцяло метална конструкция на фюзелажа и крилата. Въоръжението на носа се състои от две 23 мм оръдия NS-23 или NR-23. Според неговите спецификации той е бил предназначен за прехващач-бомбандировач. Прототипът е тестван през юли 1947, а през август е изпратен в Научно-изследователския институт в рамките на VVS (Военно въздушните сили) за сравнителни изпитания с други реактивни самолети. За стандартен бомбандировач-прехващач е избран Mig-15, но и Jak-23 е избран за производство. С изключение на неговата маневреност и мощната сила на излитане, благодарение на правите крила, той улеснява пилотите да превключат лесно от бутални на реактивни тренировъчни самолети. Голям недостатък е, че той не може да достигне височина по-висока от 14 800 м. Няколко полка от Северен Кавказ и Волжкия военен окръг са оборудвани с Jak-23. Също така е доставен на бившите комунистически държави в източна и централна Европа, които са под влиянието на Съветския съюз. Подготвя се лицензирано производството в Чехословакия (12 машини) и Полша, която получава около 100 самолета Jak, от 310 произведени в Съветския съюз. Подготовката на производството е спряна в полза на много по-перспективния Mig-15. Други държави, които са оборудвани с този самолет са България и Румъния. Един цивилен Jak-23 с регистрация SP-GLK лети в Полша в рамките на Авиационния институт и се използва за различни тестове. През 1957 пилот инж. А. Абламович поставя два световни рекорда по излитане на Международната федерация по аеронавтика. На 24 юни1953, румънският пилот М. Диджакону лети над един Jak-23 до Югославия. САЩ иска на заем този Jak-23, който е изпратен тайно и тестван във Военнобъздушна база Райт Патерсън, след което е върнат.
Размах на крилете: 8,73 (без външни резервоари за гориво), Дължина: 8.12 м, Максимална скорост: 923 км/ч (на морско равнище), Таван на обслужване: 10 000 м, Скорост на излитане: 34 м/с, Обсег: 1200 км
Допълнителна информация
Каталожен № | SHSH72242 |
---|---|
Каталожен № на производител | 100-SH72242 |
Наличност | Изчерпан |
Цвят | За оцветяване |
Мащаб | 1:72 |
Производител | Special Hobby |
Марка | YAKOVLEV DESIGN BUREAU |
Серия | Не |
EAN | 8594071083038 |
Състав | Полистирол (пластмаса). |
Епоха | 1947-1991 Студена война и 21-ви век |
Възраст | Не се препоръчва за лица под 14 години. |
Споделете Вашето мнение
Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте