mail[email protected] call us089 249 2530-Пловдив;  089 249 2535-София;

Количка - 0,00 лв.

Пазарската количка е празна.

1:72 Английски бомбардировач Авро Вулкан Б2 (Avro Vulcan B2)

Бъдете първи - добавете мнение

Изчерпан AIR12011 Airfix 1:72
128,00 лв.

Кратко описание:

Сглобяем мащабен модел от пластмаса.

Подробности

1:72 Английски бомбардировач Авро Вулкан Б2 (Avro Vulcan B2)

Заемайки значителна позиция в историята на следвоенната британска авиация, Avro Vulcan без съмнение беше един от най-отличителните самолети, издигали се някога в небето, с огромния си делтавиден профил на крилото, станал почти толкова емблематичен, колкото елиптичното крило на Supermarine Spitfire . Създаден, за да задоволи изключително взискателното изискване на Министерството на въздушната авиация за бърз стратегически бомбардировач на голяма надморска височина, способен да носи специален полезен товар от 10 000 имперски паунда тегло (ядрено устройство), новият самолет е предназначен да служи като възпиращо средство във въздуха за всяко бъдеще военна заплаха срещу Обединеното кралство, като изискваните спецификации представляват 100% увеличение на възможностите на всеки предишен британски бомбардировач. Когато Vulcan направи първия си полет през август 1952 г., екипът на Avro беше на път да представи на Кралските военновъздушни сили не само първия в света делта бомбардировач, но и един от най-ефективните ударни бомбардировачи в света.

Интересното е, че всичко това е постигнато само девет години, откакто Avro Lancasters от ескадрила No.617 на Кралските военновъздушни сили започнаха известния си набег срещу големите язовири в долината на Рур. След като Avro Vulcan влезе в ескадрилна служба с ескадрила No.83 в RAF Waddington през юли 1957 г., Великобритания вече притежаваше най-бързия бомбардировач с ядрен заряд в света. Изглежда странно да се опише самолет, който притежава такъв потенциал за неописуемо унищожение, като най-ефективния мироопазващ актив на Великобритания, но точно това се оказа Vulcan. По време на агресивната позиция на Студената война нациите от Варшавския договор не се съмняваха, че ако се осмелят да започнат атака срещу страна-членка на НАТО, последиците от неизбежния ответен удар ще бъдат катастрофални. Без съмнение, през ранните години от своята служебна кариера, нищо не представяше този сценарий за края на света по-ефективно от могъщия Avro Vulcan.

Докато Кралските военновъздушни сили изчерпателно обучаваха новите си екипажи Vulcan, за да осигурят на Великобритания ефективна ударна сила за предупреждение за бързо реагиране, инженерите на Avro вече работеха за подобряване на възможностите на своя оригинален, емблематичен дизайн. За да се гарантира, че самолетът продължава да поддържа ефективната си възпираща заплаха и е една крачка пред напредъка в технологиите за изтребители и ракети земя-въздух от Easter Bloc, дизайнерите включиха разработки, които дадоха на самолета по-голям обхват, скорост и производителност на височина. Инсталирането на по-мощни версии на двигателите Vulcans Bristol Olympus би довело до редица непредвидени проблеми със стабилността на тези първи бомбардировачи, което загрижи дизайнерите достатъчно, за да наложи препроектиране на оригиналната форма на крилото.

По времето, когато окончателният вариант B.2 на Vulcan влезе в експлоатация, площта на крилата на самолета се беше увеличила значително и въпреки че все още се класифицира като делта, щеше да изглежда доста по-различно от първите бомбардировачи, които влязоха в експлоатация. За да се справи с повишената наличност на мощност от последващи надстройки на двигателя и да излекува проблемите с нестабилността на оригиналния дизайн на право крило, крилото B.2 имаше две дефинирани извивки в предния си ръб, доста пред профила на оригиналния дизайн на крилото. Вместо да накърни приятната естетика на ранното делта крило на Vulcans, B.2 всъщност подобри профила на самолета и въпреки че тези промени очевидно бяха направени от съображения за оперативна ефективност, за разлика от външния вид, B.2 ще отиде да бъде считан за най-известния (и най-многобройния) от всички RAFs Vulcans. Въвеждането в експлоатация на Vulcan B.2 през юли 1960 г. съвпадна с наличието на по-мощни ядрени оръжия за V-бомбардировачите, както по брой, така и по разрушителен потенциал. Това също би довело до промяна в мисленето по отношение на доставката на такива оръжия, тъй като значителният напредък в съветската противовъздушна технология сега застрашаваше успеха на мисията на гравитационна бомба със свободно падане. Ще трябва да се разработи значително ново оръжие, за да се поддържа възпиращата заплаха на Vulcan и неговите партньори V-бомбардировачи.

Разработени, за да поддържат валидността на заплахата за ядрено възпиране на Великобритания, дизайнерите на Avro произведоха мощната ядрена ракета Blue Steel с въздушно изстрелване, която ще позволи на екипажите на V-бомбардировачи да започнат своите атаки на 100 мили от набелязаната цел и извън обхвата на съветските батерии за ракети земя-въздух, което позволява на екипажите ценно допълнително време, за да избегнат произтичащия от това взрив. Повишавайки допълнително ефективността на силите V-бомбардировачи, пристигането на Blue Steel още веднъж повиши ядрените залози в полза на Великобритания и би предизвикало много ужас сред нациите от Варшавския договор.

Отговорността за осигуряване на британското стратегическо ядрено възпиране премина към подводниците на Кралския флот през юли 1969 г. и в края на следващата година RAF изпълни последната си мисия V-бомбардировач Blue Steel. Въпреки че поемат по-конвенционална ударна роля, RAF Vulcan ще запазят ядрени способности и ще запазят позицията си на един от най-ефективните бомбардировачи в света през следващите четиринадесет години, преди най-накрая да бъдат изтеглени от експлоатация. Поради привързаността, с която този самолет беше държан от британската общественост, Vulcan Display Flight почти веднага беше създаден, за да управлява един самолет на британското авиошоу за още девет години, преди да бъде разпуснат.

За учудване на историческия авиационен свят, последният летящ Avro Vulcan, XH558, самолетът, който преди това е служил като самолет Vulcan Display Flight, отново триумфално се завърна във въздуха, този път в ръцете на цивилна организация през октомври 2007 г. В течение на следващите осем години Vulcan развълнува милиони хора в цялата страна, превръщайки се в нещо като национално съкровище на авиацията, реликва от Студената война, която се радваше на голяма обществена привързаност.

Допълнителна информация

Каталожен № AIR12011
Каталожен № на производител A12011
Наличност Изчерпан
Цвят За оцветяване
Мащаб 1:72
Производител Airfix
Марка AVRO
Серия Не
EAN 5055286680373
Състав Полистирол (пластмаса).
Епоха 1947-1991 Студена война и 21-ви век
Възраст Не се препоръчва за лица под 14 години.

Споделете Вашето мнение

Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте

Съдържание на опаковката:

Сглобяем мащабно умален модел от полистирол (пластмаса), точно копие на действителната техника, пресъздаващ подробности до най-дребните детайли.

Включени са инструкции за сглобяване и декали (ваденки, лепенки на водна основа). Моделът не е оцветен и не съдържа цветни части и следва да се боядиса. Освен, ако не е упоменато на кутията, в макета не са включени бои, лепила и четки.

Допълнителни продукти:

Може да откриете необходимите бои и спрейовелепила и декална химия, разредители и лаковегрундове и китовеинструменти, четки в нашата секция Всичко за моделиста.

За по-голяма детайлност и реалистичен завършек на модела се предлагат разнообразни фотоецвани части и смолни детайли