mail[email protected] call us089 249 2530-Пловдив;  089 249 2535-София;

Количка - 0,00 лв.

Пазарската количка е празна.

1:48 Британски многоцелеви самолет Авро Ансън Мк.I (Avro Anson Mk.I)

Бъдете първи - добавете мнение

НАЛИЧЕН AIR09191 Airfix 1:48
92,00 лв.

Само 4 на склад (или се очаква да бъдат доставени)

Кратко описание:

Сглобяем мащабен модел от пластмаса.
Купи
Добави в списък с желания



Подробности

1:48 Британски многоцелеви самолет Авро Ансън Мк.I (Avro Anson Mk.I)

  • детайлен модел
  • размах на крилата: 359 (mm)
  • дължина без опаковката (cm) 26.9
  • височина без опаковката (cm) 8.31

Въпреки че обикновено не се смята за един от най-модерните британски самолети, които са били на служба по време на Втората световна война, Avro Anson все пак е един от най-важните самолети не само в годините между двете войни, но и по време на самата Втора световна война и заслужава повече признание, отколкото обикновено получава. Самолет, който започва своята разработка през 1933 г. като високоскоростен, чартърен пощенски самолет, с голям обхват, Avro 652 все още е в процес на разработка, когато британското военновъздушно министерство издава изискване за двумоторен, общ разузнавателен и многоцелеви самолет, способен да изпълнява различни роли както за Кралските военновъздушни сили, така и за Кралския флот.

Екипът на Avro смяташе, че новият им самолет ще бъде идеален за ролята и по-късно го включи в официална програма за оценка с конкурента de Havilland DH89M, военната версия на техния биплан Dragon Rapide. Установено е, че дизайнът на Avro притежава по-голям обсег и издръжливост и въпреки че не е лишен от няколко области, които биха изисквали някои модификации на дизайна, е направена първоначална поръчка за 174 милитаризирани самолета. Avro 652 ще получи името Anson на името на британски адмирал от осемнадесети век на флота, развитие, което не се хареса на всички в Министерството на авиацията, но тъй като самолетът е предназначен да извършва морски патрули, името изглежда доста подходящо.

Подчертавайки важността на Avro Anson като британски тип самолет, когато влиза в експлоатация с ескадрила No.48 в RAF Manston през март 1936 г., той става първият тип моноплан, който получава статут на ескадрила, но също така е и първият самолет на RAF, който включва прибираща се ходова част. По това време напредналият Anson бързо започна да привлича вниманието от няколко други страни и за да се възползва от този интерес, някои самолети бяха отклонени от съществуващите поръчки на RAF, за да изпълнят тези изисквания, като пълното производство принуди Avro да отвори нови производствени мощности в Северозападна Англия. RAF Anson Mk.I беше оборудван с фиксирана предна стрелба .303 картечница, управлявана от пилота, и единично оръдие Lewis, монтирано в ръчно преместената гръбна купола. Можеше да бъде оборудван и със скромен бомбен товар, нещо, което се изискваше от самолетите за лов на подводници, управлявани от крайбрежното командване, и макар да нямаше съобщения за Ансън, потопил U-Boat, тяхното присъствие щеше да държи тези страховити ловци потопени.

По време на евакуациите в Дюнкерк, Ансънс, използван за покриване на операцията, беше атакуван от изтребители Messerschmitt Bf 109, които имаха сериозни затруднения да се справят с бавно летящия британски самолет. Постоянно превишавайки Ansons, те попаднаха в полезрението на стрелящото напред оръдие на самолета и изумително два от изтребителите на Luftwaffe бяха свалени, а трети беше тежко повреден, като всички Ansons избягаха от битката невредими. Въпреки факта, че Кралските военновъздушни сили влязоха във Втората световна война с 26 ескадрили, оборудвани с Avro Ansons, те бяха основно остарели като бойна машина и особено за тези, назначени на командването на бомбардировачите, те бързо бяха изтеглени на второстепенни тренировъчни роли, задача, за която "Faithfull Annie" беше особено подходящ. Като част от схемата за обучение на Empire Air, много хиляди екипажи, предназначени за служба в Bomber Command, бяха обучени както в Обединеното кралство, така и в чужбина, включително тези, предназначени да служат в Avro Lancaster, могъщият бомбардировач, произведен в някои от същите фабрики използван преди това за производство на Ansons.

С малко под 11 000 в крайна сметка произведени Ansons, последният екземпляр на RAF беше изтеглен от експлоатация като самолет за комуникации на станции през 1968 г.

Допълнителна информация

Каталожен № AIR09191
Каталожен № на производител A09191
Наличност НАЛИЧЕН
Цвят За оцветяване
Мащаб 1:48
Производител Airfix
Марка AVRO
Серия Не
EAN 5063129000011
Състав Полистирол (пластмаса).
Епоха 1939-1945 Втора световна война
Възраст Не се препоръчва за лица под 14 години.

Споделете Вашето мнение

Само регистрирани потребители могат да пишат отзиви. Моля, влезте в профила си или се регистрирайте

Съдържание на опаковката:

Сглобяем мащабно умален модел от полистирол (пластмаса), точно копие на действителната техника, пресъздаващ подробности до най-дребните детайли.

Включени са инструкции за сглобяване и декали (ваденки, лепенки на водна основа). Моделът не е оцветен и не съдържа цветни части и следва да се боядиса. Освен, ако не е упоменато на кутията, в макета не са включени бои, лепила и четки.

Допълнителни продукти:

Може да откриете необходимите бои и спрейовелепила и декална химия, разредители и лаковегрундове и китовеинструменти, четки в нашата секция Всичко за моделиста.

За по-голяма детайлност и реалистичен завършек на модела се предлагат разнообразни фотоецвани части и смолни детайли